فرش 1500 شانه کاشان

ساخت وبلاگ

فرش کاشان قالی کاشان فرش طرح افشان کاشان قیمت و خرید فرش طرح افشان کاشان

طرح افشان از کهن ترین طرح های فرش ایرانی است که درسراسر دنیا مشهور و پرطرفدار است. طرح افشان طرحی اصیل است و دارای نقوش خاصی است که برگرفته از هنر و فرهنگ کهن ایران است . طرح های افشان انواع مختلفی داشته و از زیبا ترین و محبوب ترین طرح های فرش سنتی و کلاسیک ایرانی محسوب می شوند . در این مطلب با طرح افشان در قالی و فرش بهتر آشنا شده و انواع طرح های افشان را به خوبی خواهیم شناخت . 

ویژگی های فرش طرح افشان کاشان

طرح افشان از نقش های محبوب و سنتی ایرانی است . این طرح در اصیل از نقش ترنج الهام گرفته شده است . نقش ترنج از رایج ترین و پراستفاده ترین نقش های قالی دستباف ایرانی است. در این طرح از نقش ترنج در میانه فرش استفاده می شود و در اطراف آن شاخ و برگ ها و گل های پیوسته ای استفاده می شود . طرح ترنج همانند بوستانی پر گل به نظر می رسد و جلوه ای فوق العاده دارد. با گذشت زمان و تغییر طرح های فرش ، طرح ترنج نیز به مرور تغییراتی پیدا کرد . در این طرح ترنج مرکزی فرش به مرور حذف شد و زمینه ای پیوسته و یکنواخت شکل گرفت .

در طرح افشان ترنج در زمینه فرش قرار ندارد و زمینه فرش یکپارچه و یکنواخت شده است . البته در طرح های افشان مدرن برخی از طرح ها دارای نقوش لچک و ترنجی نیز می باشند. طرح های افشان را در کل می توان ترکیبی از نقش های اسلیمی و ختایی دانست که زمینه فرش را احاطه کرده اند . اما در برخی از طرح های جدید افشان از نقش های دیگری مانند گل های رز طبیعی استفاده شده است . 

فرش های طرح افشان کاشان فاقد ترنج هستند و معمولا در شانه و تراکم های بالا بافته می شوند تا ظرافت نقوش آن به خوبی مشخص باشد . به همین خاطر فرش های افشان ماشنیی ریزبافت کاشان فرش های دستباف نما نیز نامیده می شوند. فرش های افشان بدون ترنج برای استفاده در فضا های کوچک بسیار مناسب هستند . زیرا باعث می شوند فضای اطراف بزرگ تر ودلباز تر به نظر برسد .

نامگذاری فرش طرح افشان 

طرح افشان ویژگی خاصی دارد که باعث شده به این شکل نامگذاری شود . واژه افشان در لغت به معنی آشفته و پراکنده است. در طرح افشان همان گونه که گفته شد نقوش فرش پیوسته و یکپارچه هستند . هم چنین دارای قرینگی مرسوم در فرش های سنتی ایرانی نیستند . ظاهر این طرح به گونه ای است که گویی طراحی بدون برداشتن قلم از نقشه آن را به شکلی پیوسته شکل داده است . به همین دلیل این طرح را افشان نامیده اند . 

انواع طرح های افشان

فرش های طرح افشان کاشان انواع بسیار مختلفی دارند . از مهم ترین طرح های افشان در فرش ماشینی کاشان می توان به طرح های زیر اشاره کرد .

  • فرش طرح افشان اسلیمی
  • فرش طرح افشان شاه عباسی
  • فرش طرح افشان سلطنتی
  • فرش طرح افشان بندی
  • فرش طرح افشان حیوانات
  • فرش طرح افشان ختایی
  • فرش طرح افشان ترنج دار

انواع جدیدی از فرش های طرح افشان نیز وارد بازار شده اند که ترکیبی از نقوش فوق یا نقش های دیگر هستند. یرخی از طرح های افشان با نقوش اصیل خشتی همراه شده و ظاهری جدید و فوق العاده جذاب را شکل داده اند .

خرید فرش طرح افشان کاشان

برای خرید فرش طرح افشان ماشینی کاشان به فروشگاه قالی کاشان مراجعه کنید . در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش های فانتزی و مدرن و فرش های کلاسیک در ابعاد مختلف مانند فرش 12 متری و فرش 9 متری قابل خرید است . انواعی از جدید ترین و زیبا ترین طرح های افشان کاشان را در این فروشگاه می توان مشاهده کرد . در فروشگاه قالی کاشان می توان فرش را به قیمت درب کارخانه خرید نمود و هزینه ای بسیار کم تر را در خرید فرش ماشینی طرح افشان کاشان پرداخت نمود .

فرش 1500 شانه کاشان...
ما را در سایت فرش 1500 شانه کاشان دنبال می کنید

برچسب : فرش کاشان, قالی کاشان ,خرید فرش طرح افشان, انواع فرش طرح افشان کاشان, قیمت فرش افشان کاشان , نویسنده : الهام مهرجو best-carpet بازدید : 218 تاريخ : شنبه 13 دی 1399 ساعت: 17:44